Mosolyka Flow - Vegan food & drink

Klasszikus melegszendvics ízek, pont mint gyerekként!

Vegán recept: 12 perc / nagyon könnyű / 700 forintból 6 szelet

2020. január 12. - Mosolyka Flow

vega_n_kolba_szosi_zu_szendo.pngMég most is érzem gyerekkorom egyik legmeghatározóbb ételének ízét a számban. Heti ötször jártam úszni Pestszentlőrince a Park Uszodába. Anyukám oktató volt, s míg ő tanított én is edzettem, olykor csak lazsáltam, de legfőképpen - ahogy én hívtam - vízibalettoztam. Később kezdtem el komolyabban foglalkozni a szinkronúszással és lettem egy rövid időre a Delfinek csapatának tagja. Bukfenceztem, kézen álltam, pörögtem és forogtam. Könnyedén voltam víz alatt egy-másfél perceket. Imádtam, mert annyira szabadnak érzetem ott magam. Semmi korlátozást nem éreztem csak a mozgás felhőtlen örömét. Megmondom őszintén, külön élveztem, ahogy a medence parton pihenő emberek néztek és ámuldoztak a mozdulatoktól, amit a vízben csináltam levegő nélkül. Bár a még nagyobb meglepetés akkor érkezett általában, mikor kifelé menet nem egyedül szálltam ki és egy kerekesszékbe segített beleülni Anyukám.

A víz volt a második otthonom és a büfé, ahol Karcsi "bácsi" készítette azokat a ínycsiklandozó melegszendvicseket.

Hosszú baguette volt az alapja, szendvicskrém, sajt és krisz-krakszos ketchup a tetején. Akkor kaphattam, ha szépen teljesítettem és nem csak lazsáltam és játszottam a vízben. Na jó, olykor olyankor is, ha viszont a leckémet már rég megcsináltam. A melegszendó nagyon jó motiváció volt, ahogy Ancus elismerése és kis apróságai, amit itt-ott elrejtett a lakásban, vagy a szekrény tetején a kék műbőrtáskájában. Abban aztán volt kincs! Új radírok, meg tollak, matricák... Az akkor nekem az ajándék "Mennyország" volt. Jól eltértem a melegszendvicstől, de még mielőtt írok hozzá receptet - bár ez így elég "nagyképű", hisz max. pakolási útmutató kell hozzá :) - még két emlékemet megosztanám. A melegszendó közben és után a büfés "bácsival" játszott snóbli pénzérmés játék - ismered? -  és az otthoni retro melegszendvics sütű.

ne_vtelen_terv_ma_solata.pngKinek volt/van olyan, amit ahogy áramba dugtál már melegített fent egy két S alakú izzó száll és egy speciális eszközzel ki-be lehetett tolni a mini tepsit. Oh, meg is találtam a lelalkudtuk.hu oldalon akciósan, de most igyekszem ellenállni a megvásárlásának, hisz igyekszünk férjemmel, Sankóval az anyagi forrásainkkal jól gazdálkodni és beindítani a Mosolyka Flow - Vegan food & drink vállakozást, ahol a fő célunk magunkból kiindulva, hogy jó mínőségű valóban vegán készételek elérhetőek legyenek az országban, amiket a boltok polcairól lekapunk, megmelegítünk - lehetőleg nem mikróban - és már jól meg is esszük, ha nem érünk rá főzni, vagy inkább egy újabb bakancslistás célt valósítanánk meg. Továbbá lesznek még saját receptes szószok. Imádom a neveiket. Egyik éjjel álmodtam meg:

 

Paradicsók

Padlizsálom

Cukkenni

 Tésztára, kenyérre, nasinak!

Most viszont vissza a melegszendvicshez! 

Hozzávalók:

Általad szeretett kenyér, kifli vagy zsemle 

Gabonakolbász - Most ezt próbáltuk és bevált: Vega Farm Csemege füstölt gabonarúd 300g

"Sajt" - Ez vált be: VioLife natúr sajt 200 g

Ketchup - Lehetőleg E-mentes

Zöldségek - Most paprika volt itthon 

Mosolyka Flow Paradicsók szósz - Ez hamarosan kapható lesz nálunk, de addig is zöldségpástétomok szuper helyettesítők vagy paprika lekvár

Elkészítés: 

Azt hiszem ezt most nem részletezném, bízom benned, hogy menni fog! :) 

Legyünk reálisak és jönnek a tippek is: 

mosolyka_fanny.pngA melegszendvics vegán módra szintén egy olyan klasszikus, aminél annyira megszólalásig hasonlóak az ízek és a külalak, hogy még egy nem vegán is jóízűen tudja enni ha tudja, hogy vegán, ha nem. Közben pedig egyetlen egy édes kis négylábú állatka sem sérül azért, mert mi finomat akartunk enni.

Korábban azt hittem, a hús finom, de valójában az egy ízetlen dolog és csak a fűszerek teszik azzá. Az a jó hír számomra - és sokaknak - hogy ma már minden íz hozható hús nélkül is. Némelyiknek az állaga eltérhet, de megéri kompromisszumot kötni. Legalábbis a magam nevében mondhatom, hogy biztos. Sokkal jobban vagyok mióta elhagytam az állati eredetű dolgokat. A tejtermékekkel kezdtem, az nehéz volt aztán jött a többi. A megszokástól volt a legnehezebb szabadulni, de ma már a növényi alapú táplálék a természetes.

A "sajt" és a gabonakolbász nem éppen a legegészségesebb étel ez biztos, de olykor megengedem magamnak, magunknak. Arra viszont nagyon figyelek, hogy a műanyag csomagolást kimossam és úgy tegyem bele a szelektívbe. Sankó ilyenkor ezt eddig látva mindig megkérdezte: Szerinted ezt mások is így megcsinálják? Nem tudom, de remélem és megteszem, amit meg tudok - válaszoltam mindig. Nagyon igyekszem a műanyag használatunkat csökkenteni és figyelni a Mosolyka Flow-nál is, hogy milyen csomagolást kapnak a finomságok, de ha már veszünk műanyagban kiszerelt bármit, nagyon fontos számomra, hogy az tőlem telhető módon eljusson tisztán az újrahasznosításhoz. Azóta mosom el, mióta láttam másnál és végiggondoltam, hogy ha be is kerül a "közösbe", akkor akik szétválogatják jobban örülhetnek, ha mondjuk a soja joghurt nem trutymózza össze  a kezüket és merem remélni, hogy az újrahasznosítás során így könnyebb dolguk van a szakembereknek, ha már-már buggyant ételmaradék nincs a cuccon.

Sankónál most nagy kedvenc a melegszendvics. Mióta együtt élünk - 6 éve - azóta sokszor hallottam, hogy de jó volt gyerekként és kívánja azt az ízt, de nem enne már állati kolbászt szívesen. Így most nagy az öröm, mert vegánosítva simán hozza azt az igazi retró gyerekkorunk ízét. Pedig csak sima alul, felül sütőben készítjük, nincs hozzá "szakigép". 

Épp most mondta Sanyi: Már megint tudnék enni "kolbászos" melegszendvicset!

Már elfogyott, de beszerezzük gyorsan a "kolbit" hozzá! 

Kérdezz bátran, kísérletezz még bátrabban! Ha elsőre nem sikerül, vagy nem olyan tökéletes, fuss neki pár nappal később, hisz kezdetben nekem sem ment minden kiválóan. Volt olyan, amit nagyon gondosan készítettem és a legjobb szándékom szerint is pocsék lett nincs mit szépíteni oda is égettem már pár szendót. Aztán újra és újra megcsináltam, tapasztaltam mi megy és mivel és a kitartás után jöttek a sikerélmények. Motivál, hogy igazán ízleteset egyek növényi alapokkal is és lássam, ahogy Sankónak is ízlik. 

Elérsz a Facebook oldalamon vagy az Instán. Köszönöm, ha bármelyiken visszajelzel, hogy milyen tapasztalataid voltak az elkészítéssel. Írd meg milyen recept érdekelne, mire vagy kíváncsi a vegán táplálkozás kapcsán. Nem vagyok szakértő, vagy végzett szakács, viszont tapasztalatom már bőven van és szenvedélyből csinálom, így örömmel tölt el, ha mesélhetek róla. 

Ha pedig tetszettek a gondolataim, kérlek nyomj a "Tetszik" gombra a cím alatt. Ölellek! Mosolyka  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mosolykaflow.blog.hu/api/trackback/id/tr1115405980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása