Mosolyka Flow - Vegan food & drink

Gombapaprikás burgonyapürével isteni módra

Vegán recept: 35 perc / könnyű / 1.320 forintból 4 adag

2020. január 07. - Mosolyka Flow

82231336_107030287491484_2977046642668077056_n.jpgTizenévesen irtóztam a gombától. Semmi jót és ízletest nem találtam benne. Bár szerintem inkább csak a kis fejemben "jól kitaláltam", hogy ez "nem jó" és ehhez ragaszkodtam. Ahogy ahhoz is, hogy a tökfőzelékkel ki lehet kergetni a világból. Ma már sokkal nyitottabb vagyok és inkább kóstolok, aztán mondok véleményt. Nem ítélek el ételt tapasztalat nélkül. Ma már megadom az esélyét, hogy az itt és MOST-ban másképp van, mint korábban. Húsz év elteltével a tökfőzelék is kívánatos számomra már. Ebből adódóan öröm, ha senki sem zárkózik el a vegán ételektől kóstolás nélkül, inkább nyitottan megkóstolja. Szájízére formálja.  

Emlékszem, hogy alsós tanárnőm Zsóka néni, akit nagyon szeretek hozta el a változást a gombával számomra. Férjével elkezdtek a pincéjükben zsákokban - ne kérdezd a módját, de zseniálisak voltak - gombát termeszteni. Nagy szeretettel és gondossággal. Mivel tőlük kaptuk ajándékba a friss gombákat, így már egyből másképpen tekintettem a zöldségre, ami nem az és nem is gyümölcs. Te ezt tudtad? Most pár perce megkérdeztem Gigi barátnőmet, aki biosz tanár is és ez a válasz érkezett tőle: 

A gomba az gomba. Van állatok országa, növények országa és a gombák országa. 

Akkor most kalandozzunk el a gombák országába és jöjjön az isteni gombapaprikás burgonyapürével. 

Hozzávalók: 

1 kg csiperkegomba - Rusztikusan vágva, vagy negyedre 

2 szép paradicsom - Kockára vágva 

1 nagyobb vöröshagyma - Rusztikusan vágva, vagy apróra

Édes őrölt paprika - Ízlés szerint

Fél kiskanál csapott őrölt borsikafű - Más néven csombor vagy hurkafű

Kakukkfű - Ízlés szerint

Só, bors - Ízlés szerint

Ételízesítő - Ízlés szerint natúr, én már NEM használom, amiben ízfokozók található: nátrium-glutamát

Fokhagyma - Ízlés szerinti gerezd vagy granulátum 

Friss petrezselyem - Ha van apróra vágva, nekem nem volt épp

1 kiskanál főzéshez használható olívaolaj - Napraforgóolaj vagy kókuszzsír is használható 

1 dl tisztított víz - Természetesen sima víz is lehet az ízén nem változtat 

2 dl rizstejszín - Most The Bridge márkájút használtam, de Alpro-t is szoktam

1 kg krumpli - Héjában megfőzve kis sóval 

2 dl növényi tej - Most The Bridge márkájút használtam rizsből, de Alpro-t is szoktam

Elkészítés: 

Kis olajon megpirítom a hagymát az ízlés szerinti borsot, sót, őrölt paprikát, borsikafűvet és ételízesítőt. Az utóbbi elhanyagolható viszont az általam most kihagyott petrezselyem szuper bele. Fél bögre vízzel felöntöm, hogy ne égjen le, majd hozzáadom a fokhagymát. Ha granulátum, akkor a fűszerekkel együtt teszem bele egyszerre. Végül mehet rá a paradicsom, gomba és az 1 dl főző rizstejszín. Nem fedem le, néha megkeverem. 20 percig főzöm. Közben ha puha már a héjában főtt krumpli, akkor leöntöm róla a vizet, hideggel pótlom így hamarabb pucolható. Összevágom és ízlés szerint sóval, borssal másik 1 dl főző rizstejszínnel és 2 dl vízzel/növényi tejjel összeturmixolom, vagy krumplinyomóval dolgozom össze. 

Legyünk reálisak és jönnek a tippek is: 

mosolyka_fanny.pngAz eddigi receptjeim közül ez az étel hasonlít vegánságával együtt a klasszikus gombapörköltre leginkább ízben is és kinézetre is. Hisz igazából a rizstejszín, ami helyettesítő és az nem változtat az ízén. Noh meg, hogy ne állati zsíron pirítsuk a hagymát. Így vegán már és mennyei számomra. Igazából ez az étel is az, ami végtelen variációval lehet gazdagítani, ahogy hozzávetőleg minden étel ilyen. Mehet bele cukkini, lencse, répa, paprika, borsó, karfiol, kukorica, padlizsán...  Be is fejezem a listát, mert biztos vagyok benne, hogy kreatív vagy Te is. Nézz be a hűtőbe vagy kamrába és nagyon kellemes lakmározást kívánok. Nálunk pikk-pakk elfogyott, már csak püré maradt, ami viszont tökéletes egy kis krumplis pogácsának. Az elkövetkező napokban pogácsa és piskóta receptet is fel fogok tenni. Sankónak torta készült belőle, amit itt lent láthatsz is. Kukkants fel majd, ha gondolod a receptért és keress a közösségi oldalakon. 

Kérdezz bátran, kísérletezz még bátrabban! Ha elsőre nem sikerül, vagy nem olyan tökéletes, fuss neki pár nappal később, hisz kezdetben nekem sem ment mind. Volt olyan, amit nagyon gondosan készítettem és a legjobb szándékom szerint is pocsék lett nincs mit szépíteni. Aztán újra és újra megcsináltam, tapasztaltam mi megy és mivel és a kitartás után jöttek a sikerélmények. Motivál, hogy igazán ízleteset egyek és lássam, ahogy Sankónak - férjemnek - is ízlik. 

Elérsz a Facebook oldalamon vagy az Instán. Köszönöm, ha bármelyiken visszajelzel, hogy milyen tapasztalataid voltak az elkészítéssel. Írd meg milyen recept érdekelne, mire vagy kíváncsi a vegán táplálkozás kapcsán. Nem vagyok szakértő, vagy végzett szakács, viszont tapasztalatom már bőven van és szenvedélyből csinálom, így örömmel tölt el, ha mesélhetek róla. 

Ha pedig tetszett a recept, kérlek nyomj a "Tetszik" gombra a cím alatt. Ölellek! Mosolyka  

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Néhány hónapja olvastam egy lányról, aki influenszer több tízezer követővel. Szép, karcsú és bájos. Csupa tökéletesség. Egyik nap úgy döntött, hogy nem szépíti tovább az életét. Így minden fotó alól kiszedte a szövegét és átírta mi történt a fotó előtt, közben, után. Mikor mosolygott, hogy érezte magát. Volt olyan, ahol több 100 próbálkozásból lett meg a “spontán tökéletes pillanat”. Volt ahol épp veszekedtek körülötte a szülei. Ahol előtte bőgött, mert nem hívta fel senki a szülinapján, ahol boldogtalan volt, de boldognak tetette magát. Ahol a kert végében és azt írta oda korábban, hogy milyen csodás helyen nyaral. Megfogott ez a lány története. A bàtorsága, hogy végül vállalta magát �� ��Bár sokat mosolygok és boldog is vagyok általában, de közben mégsem szeretném elhitetni a világgal, hogy minden tökéletes, amikor nem. Igyekszem mindig megmutatni beszélni róla amikor nehéz, amikor sikertelen lett valami. Így igazi az egész. Így most is ezt teszem. � Ma van Sankóm születésnapja. ��Segítséggel, de tegnap készült neki (vegán) piskóta torta, amit feldíszítettem és vagy 5 féle ételt is készítettünk, hogy öröm legyen, mert imád enni és a vendégeknek is legyen. Nagyon szeretem őt és imádok úgy elaludni és felébredni, hogy ott szuszog mellettem. Szeretnék mellette boldogan megöregedni égészségben. ��❤️� Ezen a fotón tényleg nevet, belülről. � Főképp utána, ami már nem látszik, mert a torta a döntéstől, - hogy látszódjon a teteje - pottyani készült, de elkapta. � Viszont az is igaz, hogy tegnap és előtte valahogy “mosolyszünet” volt köztünk. Volt sírás és veszekedés. Olykor nehéz kilátni az egó harca alól és minden nem egyetértést félretéve fogni egymás kezét és örülni, hogy élünk, hogy vagyunk. Nézőpont kérdése mindig, hogy kinek van épp igaza. A 9-es példája! Innen nézve hatos, onnan kilences. �️ Így azt kívánom édes Sankó, hogy még vagy 99 évig boldogítsuk egymást megértéssel, szerettel és elfogadással. Jah és kérlek még legalább 99 életen lehessek a Társad ��� Jó-jó, ígérem lesz olyan életünk is, ahol giga szép bombázó leszek � Szeretlek szülinapos � U.i.: A vegán piskóta receptjét a napokban kiteszem ide: mosolykaflow.blog.hu ��

Mosolyka Flow (@mosolykaflow) által megosztott bejegyzés,

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mosolykaflow.blog.hu/api/trackback/id/tr7015397856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása